שיווק רשתי עם חברת ד"ר נונה

שיווק רשתי - יתרונות וחסרונות

 

יתרונות וחסרונות של שיווק רשתי - המחקר המלא מאת מומחי חב' ד"ר נונה

 

רובכם כבר יודעים מהו שיווק רשתי / רב שכבתי ולא זקוקים להסברים מעמיקים על הנושא. יחד עם זאת, הדעות על השיטה שונות בצורה קיצונית: מ-"זו פירמידה" או "זה לא מוסרי" ועד "ההזדמנות היחידה לצאת מ-"מירוץ העכברים"".  

 

המחקר שלנו אינו מיועד לבעלי דעות קיצוניות שממילא לא ישנו אותן, אלא למי שעדיין מתלבט ומעוניין לדעת במה שונה השיווק הרשתי מעיסוקים "מסורתיים" כגון עבודה בשכר או עסק פרטי, ומהם יתרונות וחסרונות של MLM לעומת העיסוקים הללו.

 

את ההבדלים העיקריים בין שיווק רשתי, עבודה  ועסק "מסורתי" ניתן לראות בטבלה להלן:

הקריטריון

עבודה 

עסק רגיל 

שיווק רב שכבתי 

1. מקור ההכנסה

המעסיק

הלקוחות

החברה והלקוחות

2. היקף המשרה

8 - 9 שעות ביום

8 -  X שעות ביום

בשליטת המפיץ, בד"כ 2 – 6 שעות ביום

3. השקעה

אפסית או נמוכה מאוד, בד"כ בטרם מציאת העבודה (ייעוץ תעסוקתי, נסיעות לראיונות וכד').

גבוהה ובבת אחת: דמי שכירות, רכישת ציוד ו/או סחורה, הנהלת חשבונות, משכורות לעובדים ועוד.

זניחה ופרוסה לפרק זמן ארוך: מלאי מוצרים התחלתי קטן (אם בכלל), נסיעות לפגישות, פרסום וכד'.

4. ניהול והתארגנות

המעסיק

היזם

החברה והמפיץ

5. סדר יום

ע"פ הסכם עם המעסיק, בד"כ בשעות קבועות.

חופשי אך תלוי באילוצים ניהוליים ועסקיים.

חופשי, מתאים כעבודה מהבית או עבודה נוספת.

6. מועד החופשה

בכפוף לאישור המעסיק, לא תמיד ע"פ רצון העובד.

חופשי אך לרוב תלוי במצב בעסק.

חופשי לחלוטין

7. הדרכה והשתלמויות

בד"כ ע"י המעסיק ועל חשבונו

באחריות היזם ועל חשבונו

בחינם, ע"י מפצים ותיקים והחברה עצמה

8. סיכונים עסקיים

מוטלים על המעסיק

מוטלים על היזם בלבד

בעיקר מוטלים על החברה. סיכוני המפיץ נמוכים מאוד בהתנהלות אחראית מצדו.

9. התמורה

משכורת קבועה + תנאים סוציאליים ע"פ החוזה עם המעסיק וחוקי העבודה.

רווח מפעילות עסקית הדורשת ניהול והשגחה צמודים.

רווח ממכירת ישירות ועמלות מהחברה, אפשרות לייצר הכנסה פסיבית.

 

מההשוואה הנ"ל נובע כי העיסוק בשיווק רשתי עדיף על כל סוג אחר של יצירת הכנסה. אז מדוע רוב הציבור בישראל מתייחסת לעיסוק זה אם לא באופן שלילי אז לפחות כלא מתאים? אנו רואים שתי סיבות עיקריות לכך:

 

1. חוסר מוטיבציה. כל אחד רוצה להשיג הכנסה נוספת, אך רק מעטים מוכנים לעבוד קשה ולשנות את אורח חייהם למען מטרה זו. רק אנשי עסקים מובילים (כ-3-5% מכלל המפיצים החדשים בשיווק רשתי) מכירים מראש את החוקי השיווק – המפתח להצלחה בכל עסק. לשאר המפיצים המתחילים פשוט אין את הידע הזה והם צריכים להשיג אותו.

 

2. הסטיגמות ההיסטוריות. בתחילת שנות ה-90 כאשר שיווק רשתי הגיע לישראל, נוצרו עליו הרבה דעות קדומות, בעיקר בגלל קומץ מפיצים שפעלו בצורה לא מקצועית או השתמשו בשיווק אגרסיבי. הנה כמה דוגמאות: שיווק רשתי הוא פירמידה; צריך לבזבז הרבה כסף על המוצרים ולהסתובב איתם מדלת לדלת; זה עיסוק לא יפה ולא מוסרי (הטענה האחרונה מצחיקה במיוחד – כאילו הטייקונים והקרטלים מוסריים יותר מעיסוק חוקי שבנוי על תחרות בשוק חופשי ונותן סיכויים שווים לכל אחד בהתאם לכישוריו ונכונותו להתפתח).

 

בעולם המודרני שכחו מהסטיגמות הללו כבר לפני שנים: מצד אחד, רוב האנשים הבינו את הפוטנציאל, ומצד שני, חברות MLM  רבות נענו לביקורת ושינו את תנאי ההצטרפות לכיוון מזעור סיכונים עסקיים מצד המפיצים. כמו כן, בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות המפיצים כבר לא חייבים להסתובב עם המוצרים מדלת לדלת אלא יכולים לשווק אותם בכל מקום בעולם מבלי לצאת מהבית. רק אנחנו הישראלים עדיין תקועים בשנות ה-90 ומעדיפים לבכות על יוקר המחיה ולהאשים את הממשלה בכל הצרות שלנו.

 

לסיכום: כדי להיות אדם עשיר או לפחות מבוסס, יש צורך לשנות את צורת החשיבה ולנצל הזדמנויות לרכישת ידע ומיומנויות חדשות (כל זה קיים בשיווק רשתי כולל מורה פרטי בחינם). אתם מכירים הרבה אנשים שמוכנים לעבודה כזו, אפילו למען עתידם? כנראה הרבה יותר פשוט לאמור "זה לא בשבילי" במקרה הטוב או "זו פירמידה" במקרה יותר גרוע.

 

אבכן, החיסרון העיקרי של שיווק רב שכבתי הוא שבעיסוק הזה מצליחים או מנהיגים מן הלידה, או לחלופין אנשים שמוכנים להשתנות, ללמוד ולהתפתח  -  כלומר לא כולם. היתרון הגדול של שיווק רשתי הוא שניתן להתחיל בו עם הון עצמי מינימלי (אם בכלל), מינימום של ידע ומיומנויות אך מקסימום חופש בחירה של תחומי פעילות, המקום והזמן להתחיל. אל תחמיצו את ההזדמנות!

 

ועכשיו מבצע הצטרפות ענק בחברת ד"ר נונה אינטרנשיונל בע"מ: הצטרף כלקוח / מפיץ בחינם וללא התחייבות  וקבל הנחה של 20% החל מהמוצר הראשון, ללא רכישת מלאי!

 

מהו שיווק רב שכבתי  |  שיווק רשתי באינטרנט  |  מפיצים עצמאיים

שיווק רב שכבתי  |  שיווק רשתי - מה זה?  |  איך שיווק רשתי עובד  |  שיווק רב שכבתי באינטרנט  |  איך לבחור שיווק רשתי  |  שיווק רב שכבתי בישראל  |  מוצרי חברות שיווק רשתי  |  אודות חב' ד"ר נונה  |  תוכנית השיווק  |  דרושים שיווק רשתי  |  הצטרפות לחברת ד"ר נונה  |  צור קשר