שיווק רשתי עם חברת ד"ר נונה

מיסוי רווחים בשיווק רשתי

 

עובד בשיווק רשתי או שוקל להצטרף לתחום? ההתנהלות נכונה מול רשויות המס יכולה לחסוך לך הרבה כסף!

 

הכנסה מפעילות בתחום שיווק רב שכבתי, כמו כל הכנסה בישראל, חייבת במס. מכיוון שרוב המפיצים החדשים שמצטרפים לתחום אינם בעלי עסקים, הם בדרך כלל לא יודעים כיצד להתנהל בצורה נכונה מול רשויות המס. מטרתו של מאמר זה היא לתת לכם ידע שימושי על דרכי מיסוי רווחים ושיטות התנהלות שיאפשרו לכם, מצד אחד, לשמור על החוק ולהימנע מקנסות, ומצד שני, לנצל את זכויותיכם עד תום כדי לא לשלם מיסים מיותרים.

 

בישראל קיימים שלושה סוגי מיסוי עיקריים: מס הכנסה, מס ערך מוסף (מע"מ) ודמי ביטוח לאומי. יש גם מס חברות אך הוא בדרך כלל לא רלוונטי עבור מפיצים חדשים בשיווק רשתי.

 

מכיוון שבחברות MLM לא קיימים יחסי עובד – מעביד, המפיצים אינם מקבלים שכר אלא עמלות מהחברה ורווחים ממכירות ישירות, ונחשבים עובדים עצמאיים. לכן הם לא יכולים לשלם מיסים דרך תלוש שכר וחייבים להסדיר בעצמם את נושא מיסוי רווחיהם מהפעילות השיווקית. כמו כן, עליהם לספק חשבוניות מס או קבלות ללקוחות שרוכשים מהם מוצרים, וברוב המקרים גם לחברות MLM בעבור העמלות.

 

הדרך האופטימלית להסדיר את הנושאים הללו היא פתיחת עסק, אך לא כל המפיצים מוכנים לעשות זאת, במיוחד בתחילת דרכם בשיווק. אולם יש דרכים נוספות למסד את פעילותכם כעצמאיים ולמלא את חובתכם מול רשויות המס.

 

להלן שלושת הדרכים האפשריות של מיסוי הרווחים משיווק רשתי:

 

1. קבלת אישור ניכוי מס במקור לפי ח"פ של חברת MLM

היתרון הגדול של שיטה זו הוא פשטות: צריך רק ללכת למס הכנסה עם ח"פ ופרטי הקשר של החברה ממנה תקבל תגמולים, ו-3 תלושי שכר מהעבודה הראשית. יתרון נוסף של השיטה הוא שאין הוצאות לניהול חשבונות או עמלות לצד שלישי. לאחר העברת האישור לחברה, היא תשלם לך תגמולים ללא צורך בחשבונית מס מצדך כי היא בעצמה תגבה ממך מס במקור ותעביר אותו למס הכנסה.

 

אולם, לשיטה זו יש מספר חסרונות רציניים:

- אין פתרון למכירות ישירות כי לא תוכל לספק חשבוניות ללקוחות.

- חלק מחברות שר"ש בכל מקרה דורשות להמציא חשבונית או קבלה כנגד העמלה.

- לא ניתן לקבל החזרי מס או הכרה בהוצאות מסוג כל שהוא.

- תצטרך בעצמך להסדיר את מעמדך כעצמאי מול ביטוח לאומי.

 

2. הפקת חשבוניות ע"י צד שלישי

במקרה הזה החברה השלישית תספק חשבוניות במקומך ותשלם לך שכר כשמעמדך בה תהיה עובד זמני. מדובר בחברות מסוג "חשבונית לשכיר" הנותנות שירות לפרילנסרים שאינם בעלי עסקים.

 

השיטה הזו חוסכת לך הרבה כאב ראש כי החברה תדאג לתשלום כל המיסים שלך ותמציא לך תלושי שכר נטו לאחר כל הניכויים הנדרשים. רוב החברות האלה דואגות לך גם לתאום מס במידה ויש  לך עבודה נוספת.

אולם גם לשיטה זאת יש מספר חסרונות כלהלן:

- החברה השלישית גובה עמלות על שירותיה, בדרך כלל 5%-10% מההכנסה (לא מהרווח).

- לא ניתן להפיק חשבונית במקום כדי למסור אותה ללקוח יחד עם המוצר.

- רק חברת מעטות מוכנות לספק חשבונית לסוחרים על מכירת מוצרים. השאר עובדות רק עם נותני שירות, ודרכן ניתן למסות רק את העמלות אך לא רווחים ממכירות ישירות.

- ניתן לקבל החזר מס רק עבור סוגים מסוימים של הוצאות כאשר גובה הכנסות מוכרות מוגבל עד 25% ממחזור עסקאות החודשי.

 

3. פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה

דרך זו מומלצת במיוחד למפיצים שעוסקים בשיווק רשתי באופן קבוע והגיעו להכנסה פחות או יותר יציבה (לא בהכרח גבוהה). בהתחלה מספיק לפתוח תיק עוסק פטור (במידה ומחזור הפעילות העסקית לא עולה מעל 100,000 ₪ בשנה – נכון לשנת 2015). עוסק פטור אינו צריך לשלם מע"מ (אך גם לא זכאי להחזרי מע"מ על הוצאותיו), ואינו צריך להגיש דו"ח שנתי למע"מ אלא למס הכנסה בלבד. ניתן לפתוח עסק בנוסף לעבודה כשכיר ללא צרוך בתיאום מס כאשר ההכנסות מהעבודה יכללו בדו"ח השנתי.

 

לעומת פרילנסר שכיר, בעל עסק מקבל החזר מס מלא על כל הוצאותיו העסקיות כולל כמובן רכישת מוצרים למכירה. יתרה מזאת, בעל עסק שלא שוכר משרד אלא עובד מהבית, זכאי להחזר מס בגובה עד 25% מהוצאות ביתיות כגון חשבונות חשמל, ארנונה, טלפון, אינטרנט וכדומה, וכן להחזר חלקי על הוצאות לדלק ואחזקת רכב.

 

החיסרון הבולט של עסק משלך הוא כמובן הצורך בניהול ניירת והכנת דוחות שנתיים, גם כשאין הכנסות בפועל. למרות שניתן לעשות זאת גם באופן עצמאי, מומלץ מאוד לשכור שירותי רואה חשבון מקצועי כי הדו"ח שנערך בצורה נכונה עשוי לחסוך לך הרבה כסף מהמיסים. כל עוד רמת הכנסתך מהעסק נמוכה, ייתכן ולא תשלם מיסים בכלל ואף תקבל זיכוי מס שתוכל לנצל בעתיד כשהכנסתך תגדל.

 

לסיכום: מהו מסלול המיסוי המומלץ למפיצים המתחילים?

ע"פ ניסיוננו, הדרך הטובה ביותר היא להתחיל מהצטרפות לאחת מחברות חשבונית לשכיר, רצוי כזאת שעובדת גם עם הסוחרים (למשל "עצמאי – שכיר"). הצטרפות לחברות אלו חינמית ולא כרוכה בעמלות כל עוד אין לך הכנסה בפועל. אולם, יש לקחת בחשבון שברוב המקרים פתרון זה אופטימלי רק להכנסות מזדמנות או נמוכות מאוד.

 

בהמשך, כשתראה איך הדברים מתקדמים ומהי המגמה, יגיע השלב לשקול פתיחת תיק עוסק פטור. יש לקחת בחשבון הוצאה בין 1000-1500 ₪ + מע"מ עבור הכנת דו"ח שנתי למס הכנסה ע"י רואה חשבון. במקרים מסוימים (למשל אם תעסיק עובדים שכירים או נותני שירות עצמאיים) ייתכן גם הצורך בניהול ספרים שוטף הכרוך בהוצאה נוספת בין 150-200 ₪ בחודש.

 

על מנת לקבל החלטה נכונה בשלב זה, מומלץ לקבל הצעת מחיר ממספר רואי חשבון ולהשוות אותן לסכום שתוכל לחסוך על הטבות מס המגיעות לך כבעל עסק.

 

 

טרם בחרת חברת שיווק רב שכבתי? הצטרף עכשיו לחברת ד"ר נונה בחינם ללא התחייבות,  ואנו נעניק לך ליווי והדרכה צמודים בכל שלבי עבודתך בשיווק הרשתי!

 

כסף בשיווק רשתי  |  שיווק רשתי בישראל  |  דרושים מפיצים עצמאיים

שיווק רב שכבתי  |  שיווק רשתי - מה זה?  |  איך שיווק רשתי עובד  |  שיווק רב שכבתי באינטרנט  |  איך לבחור שיווק רשתי  |  שיווק רב שכבתי בישראל  |  מוצרי חברות שיווק רשתי  |  אודות חב' ד"ר נונה  |  תוכנית השיווק  |  דרושים שיווק רשתי  |  הצטרפות לחברת ד"ר נונה  |  צור קשר